gtag('config', 'UA-130501671-1');

BRATISLAVA 10. mája (WebNoviny.sk) – Na predstavenie dodávateľov využije hyperrealitu, ktorá sa na Slovensku a v Čechách objavuje po prvý krát.

Spoločnosť McDonald´s štartuje už 4. ročník úspešného podujatia Na rovinu Tour, ktoré je určené pre širokú verejnosť. V špeciálne upravenom kamióne bude McDonald´s od mája do augusta zoznamovať návštevníkov so svojimi dodávateľmi, pôvodom surovín i kvalitou výsledných produktov. Kamión navštívi tento rok 16 miest. Ako vôbec prvá spoločnosť na Slovensku a v Čechách k tomuto účelu využije aj takzvanú hyperrealitu. Ide o unikátnu digitálnu technológiu, ktorá kombinuje virtuálnu vizualizáciu s prvkami, ktoré sú reálne umiestnené v priestore prehliadky.

Ako zákazníkom priblížiť dodávateľov McDonald´s

Z troch desiatok dodávateľov, ktoré McDonald´s predstavuje na svojom webe, sa v hyperrealite spoločnosť zamerala na dodávateľov a spracovateľov hovädzieho mäsa. Návštevníci Na rovinu tour sa pri prehliadke prostredníctvom okuliarov pre virtuálnu realitu zoznámia s chovom kráv pre McDonald´s, nahliadnu do závodu na spracovanie mäsa a na záver aj do kuchyne samotnej reštaurácie. „Sme burgrová reštaurácia a hovädzie mäso je samozrejme našou základnou surovinou. Vďaka využitiu moderných technológií môžeme návštevníkom Na rovinu Tour predstaviť takmer celý proces, ktorým mäso pre naše burgre prechádza, a to behom asi šiestich minút,“ vysvetlila riaditeľka oddelenia PR a komunikácie pre Českú republiku a Slovensko, Zuzana Svobodová. McDonald´s bude návštevu kamiónu podporovať aj kampaňou na svojich sociálnych sieťach.

Slovenský zákazník sa stretne s hyperrealitou po prvýkrát

McDonald´s je prvou firmou, ktorá využíva hyperrealitu v komunikácii so slovenským zákazníkom. Na rozdiel od dnes už pomerne rozšírenej virtuálnej reality, si návštevníci Na rovinu Tour prostredie nielen prehliadnu, no niektoré prvky zažijú aj prostredníctvom všetkých zmyslov. „Ako hyperrealitu označujeme multimediálny a interaktívny program, ktorý prehliadku virtuálneho prostredia obohacuje kombináciou so skutočnými prvkami. VR okuliare majú špeciálny senzor na snímanie pohybu rúk a každý návštevník tak môže „nechať ožiť“ jednotlivé kulisy. Na niektoré z nich si bude môcť i siahnuť, a to v skutočnom i virtuálnom prostredí. To je na tejto aplikácii asi najväčšou pridanou hodnotou – interakcia užívateľa s fyzickým priestorom,“ vysvetľuje Martin Možnar z technologickej spoločnosti PBRDigital.

Ďalšou unikátnosťou  tohto konceptu hyperreality je predovšetkým to, že návštevník má vďaka použitej technológii úplnú voľnosť pohybu. To zabezpečuje bezdrôtové VR zariadenie a senzory pohybu, ktoré pokrývajú celú scénu s hyperrealitou a sledujú pozíciu človeka v priestore. To umožňuje, aby jeho telo a mozog boli v súlade. Vo virtuálnej realite, ktorú bežne poznáme, je častým problémom, že VR zážitok je len statický alebo je obmedzený na veľmi malý priestor. Oči užívateľa registrujú síce vo virtuálnej realite nejaký pohyb, avšak jeho telo je statické. Martin Možnar upresňuje: „Oči vidia pohyb a predávajú túto informáciu do mozgu. Senzor pohybu tela, ktorý sa nachádza v strednom uchu, však zostáva v kľude, pretože telo nemá možnosť sa hýbať. Tým pádom dochádza ku konfliktu v tom, čo vníma mozog a čo robí telo, čo môže niektorým ľuďom spôsobovať nevoľnosť. Hyperrealita, ktorú sme vyvinuli, však pohyb užívateľa umožňuje, a preto sa v nej cíti príjemne a hlavne prirodzene.“

V boji proti mýtom

Kamión Na rovinu Tour na svoju trasu po slovenských mestách vyštartoval po prvýkrát v roku 2016. Cieľ akcie sa počas 4 rokov nezmenil. McDonald´s sa na svojich cestách snaží bližšie predstavovať svojich dodávateľov, ktorí sú vo väčšine lokálni a tiež vysvetľuje a na pravú mieru uvádza rôzne mýty, ktoré sú s McDonald´s spojené. „Už niekoľko rokov sa snažíme našich zákazníkov o všetkom, čo sa u nás deje, transparentne informovať. K jednotlivým dodávateľom ich,  bohužiaľ, všetkých vziať na návštevu nemôžeme, a tak sme sa rozhodli našich partnerov do slovenských a českých miest priviesť takto virtuálne. Okrem aktivít v interiéri kamiónu máme tiež pripravenú ochutnávku nášho grilovaného mäsa i zábavné a náučné aktivity pre celú rodinu,“ pozýva na podujatie širokú verejnosť Zuzana Svobodová z McDonald´s.

HARMONOGRAM NA ROVINU TOUR

Košice, Košické Benátky
4.5.2019

Liptovský Mikuláš, Tatralandia
5.5.2019

Banská Bystrica, Europa SC
11.5.2019

Humenné, Námestie Slobody
12.5.2019

Zvolen, TESCO Obchodná
18.5.2019

Trnava, Trojičné námestie
19.5.2019

Nové Zámky, Hlavné námestie
25.5.2019

Bratislava, Eurovea
26.5.2019

Poprad, Námestie sv. Egídia
3.8.2019

Žilina, Nám. Andreja Hlinku
4.8.2019

Prešov, EC Eperia
10.8.2019

Martin, Námestie SNP
11.8.2019

Nitra, Svätoplukovo námestie
17.8.2019

Prievidza, Námestie Slobody
18.8.2019

Bratislava, Bory Mall
24.8.2019

Trenčín, Mierové námestie
25.8.2019

O spoločnosti PBRDigital

PBRDigital je technologická spoločnosť, ktorá sa zameriava na tvorbu obsahu vo virtuálnej realite. Na trhu existuje od roku 2011. Špecializuje sa predovšetkým na vývoj klientskych VR aplikácií na mieru a na produkciu profesionálnych 360° videí, ktoré firma často implementuje aj do vytváraných aplikácií. PBRDigital je jediným výrobcom kartónových VR okuliarov PanoBoard v Čechách a na Slovensku. VR aplikácie od PBRDigital využívajú klienti najčastejšie pre účely HR, na tréningy nových zamestnancov, prezentácie developerských projektov, ako zábavný prvok na firemných eventoch, skrátka všade tam, kde je potrebné komunikovať obsah celkom novým a atraktívnym spôsobom.

Inzercia

Viac k témam: hyperrealita, McDonald´s, Na rovinu Tour
Zdroj: Webnoviny.sk – McDonald´s mení podobu Na rovinu Tour © SITA Všetky práva vyhradené.