gtag('config', 'UA-130501671-1');

28.10.2019 (Webnoviny.sk) – Skupina PPF českého miliardára Petra Kellnera sa dohodla na prevzatí spoločnosti Central European Media Enterprises (CME). Informovali o tom obe zúčastnené strany. Podľa CME pritom PPF zaplatí za prevzatie CME, ktorá okrem slovenských televízií Markíza, Doma, Dajto a Markíza International prevádzkuje televízne stanice aj v ďalších štyroch stredo a východoeurópskych krajinách, zhruba 2,1 miliardy amerických dolárov (USD).

Dohodu bude ešte musieť odobriť valné zhromaždenie CME a potrebné budú aj súhlasy regulačných orgánov. Majoritný akcionár CME, telekomunikačná skupina AT&T, však s touto transakciou podľa CME súhlasil. Ukončenie celej akvizície sa očakáva zhruba v polovici roka 2020.

„Špeciálny výbor predstavenstva spolu s našimi poradcami vykonal rozsiahly prieskum alternatív, ktorý zahŕňal rokovania s významným počtom možných strategických partnerov a finančných skupín. Toto oznámenie dnes opätovne potvrdzuje náš záväzok priniesť hodnotu všetkým akcionárom,“ povedal na margo dosiahnutej dohody predseda predstavenstva CME John Billock.

Doplnenie telekomunikačného biznisu

Majoritný akcionár skupiny PPF Petr Kellner v súvislosti s oznámenou akvizíciou hovorí najmä o snahe doplniť telekomunikačný biznis skupiny v strednej a východnej Európe.

„Chceme využiť synergie medzi tvorbou mediálneho obsahu a jeho distribúciou. Našim motívom je teda predovšetkým rozvíjanie telekomunikačného a mediálneho biznisu. CME je dobre fungujúca spoločnosť a po jej prevzatí neplánujeme žiadne unáhlené zásahy do jej fungovania,“ uviedol.

PPF zároveň informovala, že ako jej poradcovia pre štruktúrované financovanie tejto akvizície pôsobia BNP Paribas a Société Générale. „Financovanie transakcie vo výške 1,150 mld. eur bolo upísané bankami BNP Paribas, Crédit Agricole CIB, Credit Suisse, HSBC, Société Générale a UniCredit,“ konštatuje sa vo vyhlásení skupiny PPF.

Oznámenie o transakcii tak definitívne potvrdilo niekoľkomesačné špekulácie o prevzatí skupiny PPF českým podnikateľom Petrom Kellnerom. Médiá však rovnako špekulovali aj o možnosti, že ak sa táto transakcia zrealizuje, otvára sa tiež možnosť rozpredať televízie v jednotlivých krajinách pôsobnosti CME.

V médiách sa hovorilo aj o Pente

V prípade Markízy sa v minulosti skloňovalo viacero prípadných záujemcov. Medzi nimi boli aj slovenské finančné skupiny, ktoré už majú svoje mediálne domy. Aktuálne však svoj prípadný záujem o Markízu komentovať nechcú. V tejto súvislosti sa pritom v médiách hovorilo najmä o finančnej skupine Penta. Tá však nateraz informácie o akýchkoľvek rokovaniach o kúpe Markízy odmieta.

„Skupina Penta v tomto období nerokovala a ani nerokuje o možnom vlastníckom vstupe do skupiny CME,“ uviedol pre agentúru SITA hovorca skupiny Penta Gabriel Tóth s tým, že budúcnosť nekomentujú. „Čo sa týka budúcnosti, nechceme žiadne špekulácie v tomto smere komentovať. Nie je to pre nás aktuálna otázka,“ konštatoval Tóth.

Penta, ktorá svoje mediálne akvizície zastrešila spoločnosťou News and Media Holding, sa chce podľa Tótha v súčasnosti sústrediť predovšetkým na ich rozvoj. „Z pohľadu možných akvizícií na mediálnom trhu nie, neriešime ich, naše mediálne portfólio považujeme za skonsolidované a hlavný dôraz venujeme stratégii dovnútra našich firiem,“ dodal hovorca skupiny.

O Markízu mala mať záujem aj J&T

Svoj mediálny dom na Slovensku postavila aj finančná skupina J&T, ktorá už vlastní televíziu Joj. Takisto v súvislosti s touto skupinou sa v médiách objavovali informácie o možnom záujme o televíziu Markíza. Jej predstavitelia však tieto špekulácie nekomentujú. „J&T tradične komentuje len uzatvorené obchody. Či o niečom rokuje, alebo nie, prípadne či má o niečo záujem, zásadne nekomentuje,“ odpovedal agentúre SITA hovorca skupiny Maroš Sýkora.

Central European Media Enterprises prevádzkuje televízne stanice v piatich krajinách strednej a východnej Európy. Spoločnosť v júli 2007 odkúpila 20 % v TV Markíza od spoločnosti Media Invest, spol. s r. o. CME informovala, že touto transakciou sa stala 100-percentným vlastníkom spoločnosti Markíza – Slovakia, spol. s r. o. ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza. Okrem samotnej televízie Markíza na Slovensku prevádzkuje aj televízie Doma, Dajto a Markíza International.

Skupina PPF investuje do radu odvetví od finančných služieb cez telekomunikácie, biotechnológie, nehnuteľnosti až po strojárstvo. PPF pôsobí v Európe, Ázii a Severnej Amerike. Ku koncu minulého roka vlastnila skupina PPF aktíva vo výške viac ako 45 miliárd eur.

(1 EUR = 1,1107 USD)

Zdroj: Webnoviny.sk – Televízia Markíza mení majiteľa, český miliardár Kellner sa dohodol na prevzatí CME © SITA Všetky práva vyhradené.