Pri hľadaní zliav pred Vianocami zadávali Slováci do vyhľadávača Google najčastejšie slovo Zlavomat.sk. V novembri a decembri spolu vyše 380-tisíckrát, čo je trojnásobne viac oproti najbližšej konkurencii, ktorou je Zlavadna. Prvenstvo získal i medzi e-shopmi, kde konkuruje portálom Alza.sk, Nay.sk, Hej.sk či Mall.sk.
“Najväčší záujem bol o vianočné a silvestrovské pobyty, značkové oblečenie a zážitky ako napríklad jazda na rýchlych autách či pilotovanie lietadla. Slováci si však pomaly zvykajú nakupovať zľavy nielen ako darčeky na špeciálne príležitosti, ale radosť si doprajú počas celého roka,“ uviedol Tomáš Sroka, riaditeľ spoločnosti Zľavomat.sk, ktorá patrí do nadnárodnej skupiny Slevomat Group. Obrat spoločnosti v decembri 2013 prekročil hranicu 2,1 milióna eur, čo je medziročne nárast o polovicu a najviac spomedzi zľavových portálov na Slovensku.
Podľa T. Sroku len počas novembra a decembra stránku Zľavomat.sk denne navštívilo vyše 100-tisíc ľudí. „Medziročne vzrástol celkový počet unikátnych návštevníkov o 55 % na 5,28 milióna a návštevnosť stránky Zľavomat.sk o takmer 90 %,“ dodal T. Sroka.
Zákazníci sa popri cestovaní či gastronómii čoraz viac zaujímajú o kvalitné značkové oblečenie a obuv s bezkonkurenčnými zľavami, ktoré dosahujú desiatky percent.
Obrat spoločnosti Zľavomat.sk na Slovensku v minulom roku vzrástol o 71 % na 15,4 milióna eur a obrat skupiny Slevomat Group v Česku a na Slovensku prekročil vlani 55 miliónov eur.
Najvyhľadávanejšie zľavové portály cez Google – koniec roka 2013:
Zľavový portál November December
1. Zľavomat 246 000 135 000
2. Zľavadňa 60 500 60 500
3. Zľavy.Sme 14 800 14 800
4. Morezliav 4 400 4 400
5. Zamenej 2 400 1 900
6. Shopcity 880 590
7. Šetrizatri 260 210
Zdroj: Google.sk
Najvyhľadávanejšie e-shopy cez Google – koniec roka 2013:
1. E-shop November December
2. Zľavomat 246 000 135 000
3. Alza.sk 165 000 201 000
4. Nay.sk 110 000 165 000
5. Hej.sk 150 000 49 500
6. Mall.sk 120 000 49 500
Zdroj: Google.sk