Strategickým krokom posilní Facebook svoju pozíciu na trhu a získa nových používateľov. K WhatsApp sa pridáva milión nových používateľov denne. Využíva sa ako bezplatná služba pre rýchle správy a SMS.
Investícia do stále rastúceho počtu používateľov WhatsApp môže Facebooku rýchlo vrátiť. Je iba otázkou stratégie, akým spôsobom prepojiť portfólio služieb tak, aby priniesli tržby zo zobrazenej reklamy.
WhatsApp doposiaľ ponúkala dva modely – bezplatný a platený s ročným poplatkom vo výške 1 dolára. Na projekte pracovalo približne 50 ľudí, ktorí sa stanú súčasťou rozsiahleho vývojárskeho tímu Facebooku.
Vysoká finančná čiastka transakcie prekvapila trh i analytikov. Nik by nepočítal s takou vysokou sumou, na akej sa spoločnosti dohodli. Ak by mal WhatsApp miliardu používateľov, ktorí by ročne zaplatili jeden dolár, firme by trvalo 19 rokov, aby vyinkasovalo čiastku, ktorú jej zaplatil Facebook.
Takéto vysoké hodnotenie majú spoločnosti iba zriedkavo. A ak áno, ide skôr o farmaceutické či biotechnologické firmy s rozsiahlym know-how a vplyvom na trhu.
„WhatsApp má na medzinárodných trhoch v súčasnosti vyššiu penetráciu ako Facebook,“ hovorí analytička Cathy Boyle z firmy eMarketer, aby vysvetlila strategické rozhodnutie Facebooku.
To, čo dnes firma pri kúpe zaplatí, je iba zlomkom z toho, čo jej investícia môže v dlhodobom meradle priniesť.
Napísali na serveri BBC
[spider_facebook id=“1″]