Spoločnosť Ericsson identifikovala desiatku najdôležitejších spotrebiteľských trendov v oblasti mobilných technológií pre rok 2014. Predpoveď zostavilo výskumné centrum Ericsson ConsumerLab, ktoré sa zaoberá výskumom ľudských hodnôt, chovania, spôsobmi využívania produktov a služieb v rámci informačných a komunikačných technológií, zaoberá už 15 rokov.Ročne Ericsson ConsumerLab osloví viac ako 100 000 ľudí z viac ako 40 krajín po celom svete.
1. Aplikáce zmenia celú spoločnosť – Aplikácie sú pre používateľov smartfónov dôležitejšie než to, aký typ telefónu majú. Spotrebitelia chcú využívať aplikácie vo všetkých oblastiach osobného a pracovného života, či už je to nakupovanie, starostlivosť o rodinu a blízkych alebo napríklad komunikáciu s úradmi.
2. Ľudské telo ako prístupové heslo – 52 % používateľov smartfónov deklaruje, že chce využívať biometrické alternatívy namiesto klasického hesla, 48 % z nich preferuje očný sken na odomknutie zariadenia. Celkovo 74 % používateľov očakáva, že v roku 2014 budú hlavným prúdom medzi smartfónmi biometrické zariadenia.
3. Naše telo v číslach – Krvný tlak, pulz, naše kroky – to je len zopár príkladov toho, čo nám v stále väčšej miere umožňujú merať mobilné zariadenia. 40 % používateľov smatfónov má záujem, aby telefón monitoroval všetky ich biologické a fyziologické procesy a pohyby.
4. Pokrytie internetom očakávame všade – počet čiarok na smartfóne už nezaručuje kvalitu signálu. Používatiela si začínajú uvedomovať, že to čo stačí pre telefonovanie a SMSky, už nemusí byť dostatočné pre pohodlné surfovanie na webe. Aj preto očakávajú, že sa kvalita pokrytia mobilným signálom bude zvyšovať. To vytvorí tlak na operátorov a ich služby.
5. Smartfóny pomôžu znížiť digitálnu priepasť – smartfóny sú dnes dostupné prakticky každému. Drahé zariadenia pre využívanie internetových služieb teda už nie sú potrebné. Celkovo 51 % všetkých spotrebiteľov uvádza, že ich telefón je pre nich najdôležitejšou technológiou a pre mnohých z nich sa stáva primárnym nástrojom na využívanie internetu.
6. Na webe budeme opatrnejší a múdrejší – napriek tomu, že 56 % všetkých používateľov internetu znepokojuje miera ochrany ich súkromia, len 4 % z nich tvrdí, že budú internet v budúcnosti používať menej. Namiesto toho sa spotrebitelia budú viac vzdelávať v bezpečnosti a ochrane súkromia v online priestore a budú opatrnejšie narábať so svojimi osobnými dátami.
7. Video on Command – napriek tomu, že sa stále zväčšuje výber toho, čo chceme sledovať, naša voľba bude stále viac ovplyvňovaná našimi priateľmi a komunitami. 38 % respondentov tvrdí, že sleduje videá odporúčané priateľmi. Tento trend bude so zrýchľovaním internetového pripojenia neustále narastať.
8. Prehľad o dátovej spotrebe – 48 % spotrebiteľov už teraz používa aplikácie, aby lepšie pochopili svoju spotrebu dát. Kým 38 % chce poznať koľko dát spotrebuje, 28 % chce kontrolovať, či boli dáta operátorom účtované správne. 35 % spotrebiteľov ich sleduje preto, aby neprekročili svoj dátový limit. 37 % používateľov aplikáciami kontroluje rýchlosť svojho pripojenia.
9. Senzory budú všade – interaktívne internetové služby sú v našich životoch dnes úplne bežné. Spotrebitelia preto očakávajú, že rovnako interaktívne bude aj naše fyzické okolie. Senzory rozoznávajúce tváre, ŠPZ auta, dopravné značky, interaktívne odporúčania nákupných stredísk či reštauračných prevádzok, sa stanú súčasťou nášho každodenného života. 60 % majiteľov smartfónov verí, že do roku 2016 budú snímače prítomné všade.
10. Spustiť, zastaviť a neskôr pokračovať v sledovaní inde – so zvyšovaním kvality a rýchlosti mobilného internetového pripojenia a penetrácie mobilných zariadení, rapídne narastie aj ponuka video obsahu na internete. Smerovať bude stále viac do mobilných zariadení. Rásť bude aj dopyt po riešeniach, ktoré umožňujú pokračovať v sledovaní TV programu či filmu inde a na inom zariadení. A to presne z miesta posledného zastavenia.