Desať slov v e-mailovej komunikácii, ktoré majú vysokú mieru efektivity, ak sa ich nebojíte použiť. Majú rovnaký účinok, ako napríklad káva, ktorá vás ráno postaví na nohy.
Každý obchodník, ktorý posiela e-mail, by mal starostlivo zvážiť, aké slová použije a ktoré slová mu zabezpečia šancu, že sa obchod uzavrie. Často sa totiž stáva, že e-mail, ktorý odošleme, ostáva nepovšimnutý alebo skončí v spame. Kde sme urobili chybu?
Desať nižšie uvedených slov majú vysokú mieru efektivity a majú rovnaký účinok ako káva, ktorá vás ráno postaví na nohy alebo nevinný vtip, ktorý rozprúdi zábavu v nudnej spoločnosti. Pamätajte, že na druhej strane nie je žiaden robot, ale živý mysliaci človek z mäsa a kostí, ktorý práve čaká na zaujímavý podnet. Spleť nudných a dlhých slov ho však nedonúti nad vašim e-mailom rozmýšľať.
Okamžite
Nebojte sa v e-mailovej komunikácii používať slovo „okamžite“. Výraz okamžite u obchodného partnera vzbudzuje dojem, že službu, ktorú mu chcete ponúknuť, obstaráte rýchlo. Je to jedno slovo, no nesie v sebe oveľa viac – ste promptní a efektívni, komunikujete bez zaváhania.
V tomto momente
Podobá sa na slovo okamžite. Ak ste ho však v e-maile použili viackrát, tak ho kľudne vymeňte za spojenie – v tomto momente. Má rovnakú váhu a znamená akciu, výkon, že sa o projekt postaráte hneď a nenecháte to iba tak.
Horlivý – zanietený
Veľmi silné slovo, ktoré hovorí o tom, že projekty, na ktorých pracujete, pre vás znamenajú viac než len formu obživy. Ak horlivo sleduje problematiku zákazníckej podpory alebo vášnivo pracujete na marketingových plánoch, značí to o vašom nadšení, motivácii a vytrvalosti.
Ostrý – prudký
Toto slovo môžete použiť, keď chcete zdôrazniť pozitívnu alebo negatívnu stránku projektu. Môžete povedať, že ste zaznamenali prudký nárast návštevnosti vašich webových stránok alebo prudký pokles zákazníckej podpory a ľudia pochopia, čo presne máte na mysli.
Inovatívny
Veľmi dôležité slovo hlavne v dnešnej rýchlej dobe. Silné slovo, ktoré má význam, ak ho použijete na opis výrobku alebo služby. Pre potenciálneho investora tento výraz znamená rast značky a budúci úspech.
Žiarivý
Vyhnite sa výrazu: „mám z brusu nový vynález alebo nápad“. Ide o prehnaný a už dávno prehliadnutý obchodný výraz, ktorý na nikoho nezaberie. Ak však použijete slovné spojenie: „mám žiarivý príklad“, v ľuďoch to môže vzbudiť obraz aury a spozornejú. Ak niečo na vás zasvieti, tak dávate jednoducho pozor.
Oživujúci
Máte oživujúci plán, ako získať klientov? Skvelé, pretože toto slovo kladie dôraz na energiu a na niečo nové, čo do projektu chcete vložiť. Slovo „plán“ v spojení s výrazom oživujúci zrazu naberie nový, oveľa väčší význam.
Vnímavý a citlivý
Vnímavého človeka vo vašom pracovnom tíme by ste si mali strážiť ako oko v hlave a v porovnaní s ostatnými ho aj lepšie ohodnotiť. Je to totiž človek, ktorý je pripravený riešiť aj tie najťažšie problémy.To je napríklad dôvod, prečo v zdravotníctve pracujú citliví ľudia.
Dôležitý alebo relevantný
Slovo, ktoré by nemalo chýbať v žiadnej e-mailovej komunikácii. Ak máte pred sebou pracovný e-mail a chýba vám v ňom toto slovo, tak neváhajte ani na chvíľu. Slovo nesie v sebe posolstvo, ktoré pre vášho obchodného partnera znamená pomoc.
Známy
Ak vám je známy projekt vášho budúceho obchodného partnera, ak o ňom máte vedomosť, tak ste z polovice vyhrali. Slovo značí, že ste znalý problematiky a viete, o čom hovoríte. Preto neváhajte používať v komunikácii aj tento dôležitý výraz.
Zdroj: TASR