Na vianočné darčeky nakúpené cez zľavové portály minuli Slováci takmer 17,5 milióna eur. Medziročne narástol obrat zľavových portálov o 28 %.
Obrat celého trhu za rok 2014 dosiahol hodnotu 54 miliónov eur. V porovnaní s rokom 2013 vzrástol obrat o 28 %, Slováci nákupmi realizovanými na zľavových portáloch ušetrili spolu viac ako 75 miliónov eur.
Väčšina zľavových portálov si za posledný rok svoje pozície upevnila, a preto v nasledujúcom roku zrejme nedôjde k výrazným zmenám v ich podieloch na trhu, uviedol v tlačovej správe portál sme.sk
Čo sa podarilo dvom najväčším portálom v roku 2014
Matúš Klčo (ZľavaDňa.sk): „Nový rekord v predaji – 30 118 predaných kupónov do Aquaparku Tatralandia, zachovať si maximálnu transparentnosť a získať špeciálnu cenu ministra hospodárstva Slovenskej republiky za najinšpiratívnejší podnikateľský príbeh.“
Aleš Mlátilík (Zľavomat.sk): „Priniesli sme inšpiráciu, radosť z objavovania nových vecí, plnenie si snov alebo obdarovania blízkych pre viac ako 400 tisíc zákazníkov.“
Poradie zľavových portálov podľa dosiahnutého obratu v roku 2014:
1. ZľavaDňa.sk
2. Zľavomat.sk
3. Zamenej.sk
4. PrimaZľavy.sk
5. MoreZliav.sk
6. Boomer.sk
7. Jožko.sk
8. CenyNaDne.sk
9. SetriZa3.sk
10. ZľavoDom.sk
Zdroj: zľavy.sme.sk, dealstream.sk
Najčastejšie nakupujeme vstupy do slovenských aquaparkov
Najpredávanejším kupónom bola v roku 2014 zľava na celodenný vstup do Aquaparku Tatralandia, ktorý sa predával za 9,90 eur na portáli ZľavaDňa.sk.
Na druhom mieste skončil celodenný skipass v Jasnej a vo Vysokých Tatrách za 14,90 eur, na bronzovej priečke sa umiestnil vstup do 5D kina za 1,90 eur.
Spolu sa medzi top desiatimi najpredávanejšími ponukami umiestnilo až deväť domácich služieb, a z nich až šesť vstupov do aquaparkov.
Za najdrahší kupón mohli zákazníci zaplatiť až 2 879 eur
Hoci portály lákajú hlavne na nízke ceny, medzi ponukami sa nájdu aj také, za ktoré zákazníci neváhajú zaplatiť niekoľko tisíc eur. Najdrahšia ponuka, aká sa cez zľavové portály v roku 2014 predávala, bolo zväčšenie poprsia za 2 879 eur a zakúpilo si ju päť zákazníčok. Ďalšími rekordérmi boli pobyt v Barme za 1 836 eur, dizajnový televízor za 1 599 eur, či dovolenka snov na Floride za 1 439 eur.
Obrat portálov porastie
„Myslím si, že zľavový trh nevyčerpal svoj potenciál a ešte stále má kam rásť“, uviedla projektová manažérka zľavy.sme.sk Daniela Holá.
Zľavomat pripravuje zjednodušenie systému: „Môžem prezradiť to, že rok 2015 bude rokom v znamení zjednodušovania/ uľahčovania nákupu, a to ako v smere k zákazníkom, tak aj k obchodným partnerom.“
ZľavaDňa.sk: „Pripravujeme jedny z najvýraznejších funkčných a používateľských zmien v histórii ZľavaDňa.sk. Veríme, že zákazníkom spríjemnia browsovanie a nakupovanie na ZľavaDňa.sk. Konkrétne zmeny si zatiaľ udržíme v tajnosti.“
Zľavy.sme.sk je najväčší slovenský zľavový agregátor už od roku 2011. Aktuálne zobrazuje ponuky zo 40 overených zľavových portálov, medzi ktorými nechýba Zľavomat.sk, ZľavaDňa.sk, ZaMenej.sk a mnohé ďalšie. Patrí do silnej skupiny webov SME a je čestným členom SAPKN. Doteraz sprostredkoval viac ako 600 000 nákupov a tento počet každý deň zvyšuje.
Zdroj: Tlačová správa, www.sme.sk