Vianoce by mali byť predovšetkým sviatkami pokoja, radosti a chvíľ strávených s najbližšími. Samozrejme, patrí k nim aj dobré jedlo, ale to by nemalo byť jediným zmyslom Vianoc. Ako cez vianočné sviatky nepribrať?

  • Doprajte si, ale nie niekoľko dní za sebou

Problém vianočného priberania nie je v tom, že si doprajeme všetky chody štedrovečernej hostiny a pochúťky na ďalší deň. Zväčša priberáme preto, lebo máme dovolenku aj medzi vianočnými sviatkami, a tak často jeme z nudy od Vianoc až po Nový rok. Ako tomu predísť? Skúste si predstaviť, aké je nepríjemné, keď vás bolí brucho, ste nafúknutí a máte o tri kilá najviac, čiže nezapnete nohavice. Nehovoriac o tom, ako ťažko sa potom chudne. Na Vianoce si teda doprajte, ale medzi sviatkami kontrolujte to, čo si dávate na tanier a vymyslite si na voľné dni program. Stojí to za to.

  • Nezabudnite dostatočne piť

Samozrejme, máme na mysli čistú vodu. Pitný režim je aj v období hodovania veľmi dôležitý. Voda je dôležitá pre správne fungovanie metabolizmu i zbavovanie sa toxických látok. Určite sa vyhnite sladkým limonádam a sladeným minerálnym vodám, ktoré sú zdrojom kalórií navyše. Dobrou voľbou sú okrem čistej vody aj bylinkové čaje, ktoré podporujú trávenie.

  • Každý deň si doprajte aspoň prechádzku

Už aj 20 – 30 minút pohybu vám pomôže načerpať energiu a predísť nežiaducemu priberaniu. Ak máte možnosť, využite pozvánky na túry, ktoré organizujú turistické oddiely po celom Slovensku. Alebo zájdite do fitcentra alebo aspoň na svižnú prechádzku.

  • Dve hodiny pred spánkom už nejedzte

Ak toto pravidlo dodržíte, bude sa vám minimálne lepšie spať a ráno sa nezobudíte hladný ako vlk, ktorý sa pustí do všetkého, čo uvidí.

  • Pripravujte si zdravšie varianty sladkostí

Milujete klasické vianočné pečivo, kapra a šalát? Doprajte si ich, ale okrem nich dajte šancu aj zdravším variantom týchto jedál, ktoré si môžete dať ako ľahšiu večeru v iné dni. Napríklad kapra nevyprážajte, ale pripravte v rúre, do zemiakového šalátu dajte kvalitný grécky jogurt a do sladkostí použite menej cukru a celozrnnú múku.

  • Na návšteve sa nenechajte prepchávať

Vravíte si, že sa ťažko odoláva plno naloženým stolom u rodičov či babičky? Verte, že pri troche chcenia sa to dá. Namiesto desiatich koláčikov si môžete dať iba dva, do kávy si nedáte cukor a vyprážaný rezeň môžete takisto zjesť bez prílohy. Nikoho neurazíte a vy sa nebude cítiť tak, že každú chvíľu explodujete.