Oblečenie, ktoré už nenosíte, môžete priniesť do predajne H&M. Spoločnosť zaviedla vo všetkých svojich predajniach na svete zber použitého oblečenia, ktoré sa následne odovzdá na recykláciu. Odovzdať možno oblečenie akejkoľvek značky a výroby.
Švédska firma nie je prvou textilnou spoločnosťou, ktorá sa týmto spôsobom podujala znížiť svoj dopad na životné prostredie. V podobnom programe už niekoľko rokov zbiera oblečenie aj britský Mark&Spencer. H&M však patrí prvenstvo, čo sa týka rozsahu – ide o najväčší globálny program svojho druhu.
Spoločnosť H&M chce týmto programom zamedziť vyhadzovaniu niekoľko tisíc ton textílií na skládky, pričom približne 95 % z nich je stále použiteľných.
Aby motivoval zákazníkov odovzdať použité oblečenie, reťazec poskytne až 15%-nú zľavu na nákup nového oblečenia. Otázkou však je, či takáto motivácia naozaj prispieva k udržateľnosti. Odovzdanie použitého oblečenia a obdržanie kupónu môže zákazníkov motivovať nakupovať viac a efekt recyklácie sa týmto výrazne zníži, prípadne úplne zmizne. Na druhej strane však nemožno poprieť veľké úspory energie, až na úrovni 97 %, ktoré vznikajú v dôsledku recyklácie bavlny a polyesteru namiesto použitia nových materiálov.