Máte dobrý nápad a myslíte si, že bude po vašej ponuke veľký dopyt? Máte však veľmi málo skúseností a neviete, kde vziať na to všetko peniaze? Možno vám pomôže pár jednoduchých tipov, vďaka ktorým sa postavíte na vlastné nohy veľmi jednoducho a pomerne rýchlo.

Ak chcete uspieť, mali by ste poznať a dodržiavať týchto 10 pravidiel.

  1. Ak nemáte skúsenosti, nikdy si neberte na rozbeh podnikania pôžičky;
  2. Pred začatím podnikania si zložte „ružové okuliare“ a položte si otázku: „Čo stratím, ak zlyhám“?;
  3. Buďte pripravení na rôzne scenáre, zvážte optimistický aj pesimistický scenár;
  4. V žiadnom prípade neotvárajte podnikanie za peniaze určené na iné strategické ciele vo vašom živote (vzdelávanie detí, platby pôžičiek, liečba atď.);
  5. Starostlivo si preštudujte trh a svoje schopnosti, to znamená zdroje, ktoré musíte na založenie vlastného podnikania mať;
  6. Nezačínajte s veľkými alebo „mimoriadne výnosnými“ projektmi, ktoré si vyžadujú vážne investície;
  7. Ak je to možné, porozprávajte sa so skúsenými podnikateľmi, ktorí sú úspešní v podnikaní, a vezmite na vedomie ich rady;
  8. Začnite podnikať a vyberte si registračné sídlo v známej oblasti;
  9. Plánujte nadchádzajúce akcie písomne ​​a jasne stanovte jednotlivé kroky, ktorými musíte prejsť, aby ste dosiahli cieľ;
  10. Buďte optimistickí a nezastavujte sa pri prvých ťažkostiach!

Vaše úsilie však týmto nekončí a mali by ste pokračovať vo svojej analýze podnikateľského plánu ďalej.

Zistite svoju hodnotu

Určite budete súhlasiť s tým, že podnik možno nazvať výmenou peňazí za určitú hodnotu, ktorú môžete dať svojim zákazníkom, to znamená, vyriešiť ich problém za peniaze. Ste si ako nováčik vedomí tejto hodnoty? Môžete niečo také skutočne na trh priniesť? Malý prieskum by vám mohol pomôcť.

Aby ste naozaj pochopili, či bude vaše podnikanie úspešné, musíte vykonať primeranú analýzu trhu, na ktorom budete predávať svoje výrobky alebo služby.

Vytvorte si dobré meno

Aby bolo zákazníkom jasné, čo presne im ponúkate a aká je vaša jedinečnosť, bude potrebné určiť vašu polohu. Inými slovami, v akom svetle sa predstavíte svojmu klientovi. Toto je spôsob, ako oddeliť od konkurencie a zvýšiť tak predaj a povedomie o značke. Pomôcť vám v tomto smere môže aj univerzálne sídlo v Bratislave. Predsa len, dobrá adresa na vizitke má svoju váhu.

Vypracujte si akčný (podnikateľský) plán

Ak chcete začať podnikať a vyhnúť sa mnohým problémom, musíte byť obozretní a pokúsiť sa predložiť svoj nápad a akčný plán na papieri čo najpodrobnejšie.

Môžete si v ňom napísať hlavné fázy, ktoré musíte absolvovať pri organizovaní a spustení projektu. Nakreslite schémy a výkresy, ktoré zároveň viete aj vysvetliť. V celom procese je to veľmi dôležitá inštrukcia, po ktorej sa vaše šance na úspech výrazne zvyšujú.

Propagujte svoj projekt a nájdite si prvých zákazníkov

Aby ste našli prvých zákazníkov, musíte najprv informovať svojich známych, priateľov a príbuzných. Povedzte im, že od tejto chvíle sa zaoberáte takou a takouto činnosťou.

Ak pre nich nie sú vaše služby momentálne relevantné, požiadajte ich o kontakty ľudí, ktorým by vás mohli odporučiť. Nie je žiadnym tajomstvom, že pre veľké publikum a automatickú prezentáciu stačí dnes vytvoriť aj dobrú webovú stránku. Uvidíte, že s ňou bude podnikanie oveľa jednoduchšie.

 

Obr.: Shutterstock