gtag('config', 'UA-130501671-1');

7.2.2021 (Webnoviny.sk) – Pandémia koronavírusu znamenala revolúciu v správaní slovenských zákazníkov v online priestore. Slováci pri nákupoch na internete minuli v minulom roku 1,75 miliardy eur, čo predstavuje oproti roku 2019 nárast až o 29 %.

Výrazne vzrástol nákup jedla a nápojov

Najväčší podiel na obrate e-commerce mala elektronika, tvorila až vyše tretinu všetkých nákupov. Ďalšími ťahúňmi boli produkty pre dom a záhradu s pätinovým podielom a oblečenie a móda, ako aj športové vybavenie. Informovala o tom v stredu e-commerce platforma Heureka.

Viac o téme: Ekonomické dopady koronavírusu

Uplynulý rok prial aj kategóriám, ktoré doteraz v online hrali skôr druhé husle. O 93 % vzrástol záujem o jedlo a nápoje, darilo sa aj erotickým pomôckam, ktoré podrástli o takmer polovicu. Rast e-commerce do značnej miery kopíroval obdobia najväčších bezpečnostných obmedzení.

Vznikali nové e-shopy

Efekt tzv. hokejky, teda strmý nárast v porovnaní s predchádzajúcim obdobím aj minulým rokom, sme zaznamenali v marci a apríli. Obdobná situácia potom nastala s príchodom jesene a počas predvianočných nákupov, kedy sa spustila druhá vlna lockdownu a čísla opäť vyskočili o desiatky percent,“ povedal riaditeľ nákupného radcu Heureka Tomáš Braverman.

Pandemické opatrenia, najmä zavreté kamenné obchody, boli hlavným dôvodom radikálneho rastu e-commerce v roku 2020. Počas uzavretí retailu vznikali nové e-shopy ako nový predajný kanál, často ako doplnok ku kamennému obchodu. Celkovo ich na konci roku 2020 evidovali na Slovensku už 14 300, čo je o 14 % viac ako v roku 2019.

Viac k témam: Ekonomické dopady koronavírusu
Zdroj: Webnoviny.sk – Pandémia zmenila nákupné zvyky Slovákov, na internete minuli 1,75 miliardy eur © SITA Všetky práva vyhradené.