gtag('config', 'UA-130501671-1');

26.1.2024 (SITA.sk) – Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO) chce posilniť svoje postavenie v zahraničí. Štátna agentúra plánuje mať svoje zastúpenie v USA, Kórejskej republike a Nemecku.

Ako priblížila pre agentúru SITA, úlohou vyslaných expertov bude proaktívna identifikácia investičných signálov a obchodných príležitostí, ale aj vyhľadávanie možností na prezentáciu Slovenska a podpora zahraničného obchodu.

SARIO avizuje aj ďalšie novinky. V rámci projektu podpory internacionalizácie malých a stredných podnikov II. budú môcť slovenské malé a stredné podniky bezplatne prezentovať svoje produkty a obchodné ponuky na veľtrhoch, podnikateľských misiách či kooperačných podujatiach.

Novinkou oproti minulosti bude napríklad nový nástroj podpory individuálnych účastí na medzinárodných veľtrhoch formou finančného voucheru.

Projekt by sa mal spustiť v prvom kvartáli 2024 a trvať do roku 2028. Hlavným cieľom je pokračovať vo vytváraní atraktívnych obchodných príležitostí so zahraničnými partnermi a podporiť medzinárodný obchod, stimulovať konkurencieschopnosť slovenských malých a stredných podnikov ako aj potenciálnu diverzifikáciu výroby v napojení sa na dodávateľské reťazce,“ doplnila agentúra.

Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu je štátna agentúra, ktorá vznikla v roku 2001 v pôsobnosti Ministerstva hospodárstva SR. SARIO sa usiluje o príliv investícií s exportným potenciálom a pridanou hodnotou na Slovensko, podporuje exportné aktivity slovenských spoločností na globálnom trhu a iniciuje transfer najmodernejších inovatívnych technológií do výrobnej praxe.

Viac k témam: Medzinárodný obchod, Zahraničný obchod
Zdroj: SITA.sk – SARIO posilní svoje postavenie v zahraničí. Vysiela expertov do USA, Kórejskej republiky a Nemecka © SITA Všetky práva vyhradené.