gtag('config', 'UA-130501671-1');

Podľa štúdie TV and Media Report spoločnosti Ericsson,  sledovanie streamovaného videa na internete výrazne rastie. Až 63 % respondentov sleduje streamované videá každý týždeň. Divácke návyky sa menia.  Sledovanie filmov a seriálov sa vďaka  „on-demand“ službe presúva na internet. U klasickej televízie sa tak dostávajú do popredia živé prenosy, najmä športové a  kultúrne.

S nástupom nových technológií sa menia aj návyky sledovania internetového obsahu. Kým v minulosti si ľudia programy nahrávali alebo sťahovali z internetu a neskôr ich pozerali, teraz ich sledujú priamo na internete.

Vo chvíli, keď na sledovanie už nemajú čas a chuť, program zastavia a dopozerajú neskôr.

Mladší respondenti (16 – 34 rokov) využívajú už niekoľko rokov streamovaný obsah bezo zmeny; sleduje ho približne 75 % z nich.

Rapídne však rastie podiel sledovania online videa u starších vekových skupín. Napríklad ľudia starší ako 60 rokov pred dvomi rokmi nesledovali tieto videá vôbec, zatiaľ čo dnes si ich zapne viac ako 40 % z nich.

Podľa zistení štúdie sa už ľudia natoľko neviažu na televízny program, ale hľadajú si sami program, ktorý ich zaujíma. Zostal síce zachovaný večerný prime-time, keď ľudia sledujú video obsah z internetu najčastejšie, ale krivka sledovanosti sa už neohýba tak prudko. Ľudia totiž pozerajú streamované videá stále viac aj cez deň, keď si klasickú televíziu nezapnú, napríklad v práci alebo pri cestovaní.

Rastie aj popularita obsahu vytvoreného používateľmi, publikovaného voľnými službami ako je YouTube. Tento obsah sleduje 82 % respondentov aspoň raz mesačne . A nejde pritom len o zábavu, ako sú napríklad nahrané videá z hrania hier, ktorá sú veľmi populárne, ale rastie záujem aj o vzdelávací obsah: recenzie produktov, tzv. DIY videá („do it yourself“ = urob si sám ), ale aj záznamy prednášok, rôzne návody, zábavné videá a pod.

Priemerná doba strávená sledovaním video obsahu na rôznych zariadeniach za týždeň. Zdroj: Štúdia spoločnosti Ericsson TV and Media ReportPriemerná doba strávená sledovaním video obsahu na rôznych zariadeniach za týždeň.

Zdroj: Štúdia spoločnosti Ericsson TV and Media Report