gtag('config', 'UA-130501671-1');

Webové stránky by mali obsahovať nielen správny dizajn, ale aj zodpovedajúce obrázky alebo fotografie a prirodzene texty, ktoré sa budú dobre čítať.

Dobre napísaný text zaujme natoľko, že ho treba dočítať až do konca. Nie vždy sa to samozrejme darí a tak ako to vyzerá, tak aj písanie môže byť náročné. Otázkou je, kto také texty môže poskladať dohromady, pretože určite budú ukrývať ešte iné tajomstvo. O optimalizácii textov na webe sme sa porozprávali s Michalom Kuchařom zo spoločnosti SEOlight.

Môžete nám povedať niečo o písaní textov pre webové stránky?

Samozrejme, pretože písaním pekných textov sa tiež zaoberáme a označujú sa pojmom copywriting. A tiež máte pravdu, že to nie sú obyčajné texty, ale so zameraním na SEO. Naši copywriteri píšu texty pre úvodné stránky webu, ktorým sa hovorí homepage, taktiež vytvárajú texty aj pre viac podstránok. To je v podstate jedna časť, ktorá sa nazýva on-page a potom ešte pracujeme s ďalšími faktormi, ktoré sa nazývajú off-page.

Mohli by ste nám ešte vysvetliť, v čom tieto dva faktory spočívajú a akú hrajú napríklad rolu?

Tieto pojmy spolu úzko súvisia a obsahujú skutočne mnoho krokov, ktoré skúsim aspoň trochu stručne naznačiť. On-page sú dôležité v tom, že označujú isté prvky, podľa ktorých robot vyhodnocuje kvalitu webových stránok. Dajú sa rozdeliť ešte na obsahové SEO, čo sú práve texty a technické SEO. Na základe informácií, ktoré vyhľadávací robot získa, tak priradí pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania. Pod týmto pojmom si môžete predstaviť prácu s titulkami, textami s vhodnými kľúčovými slovami, štruktúru webu, meta tagy, ale aj názov domény, navigáciu webu, duplicitu, rýchlosť načítania stránok a mnohé ďalšie.

Pokiaľ sa zastavíme pri off-page, tak najlepšie sa tento pojem vysvetlí tak, že je to činnosť mimo hlavnej webovej stránky. Môže ísť o reklamu na iných, dokonca aj cudzích weboch. Nedá sa tak ľahko ovplyvniť ako samozrejme on-page, ale na druhej strane majú skutočne väčšiu váhu. Medzi asi najväčšie ich faktory musíme spomenúť spätné odkazy a rovnako aj sociálne siete.

Toto znie skutočne veľmi náročne.

Tak prirodzene je to práca, ktorá si vyžaduje dostatok času, ale na druhej strane vďaka prepracovanému SEO sa vlastníkom webových stránok vrátia čoskoro investície, pretože budú ľahko k nájdeniu a v podstate so zaujímavým odkazom pre svojich zákazníkov. Sú rôzne metódy, ako pozvať návštevníkov na vaše webové stránky a tým si zaistiť väčšiu klientelu, najmä ak ponúkate služby alebo produkty.