gtag('config', 'UA-130501671-1');

Inžinieri plzenskej Škody Electric dokončili prvý prototyp batériového elektrobusu vlastnej koncepcie, do vývoja ktorého investovala firma desiatky miliónov korún. Jeho výhodou je okrem minimálneho negatívneho vplyvu na životné prostredie aj lacnejšia prevádzka v porovnaní s autobusmi so spaľovacím motorom. Firma bude ponúkať elektrobusy s dojazdom do 30 a 150 km.

Vozidlá budú nízkopodlažné, dlhé 12 metrov, s výkonom 160 kW. Prvý typ elektrobusu predstavil výrobca vo štvrtok (19. 9.) v rámci Týždňa mobility na pražskom Václavskom námestí. Informoval o tom jeho výrobca na svojej internetovej stránke. Elektrobusy majú dojazd okolo 150 km a budú sa dobíjať v depách zrejme v noci.
Druhý typ elektrobusu predstaví podnik na budúci rok. Vývojári ho koncipujú tak, aby sa batérie dali dobiť veľmi rýchlo, za pár minút, na konečných staniciach či zastávkach.
Podnik však chce zákazníkom ponúkať aj riešenie celej infraštruktúry a dodávať i nabíjacie stanice.
Škodovka týmto ekologickým vozidlom nadviaže na podnikateľský úspech svojich trolejbusov, ktorých na budúci rok z montážnych liniek zíde niekoľko stoviek, a to predovšetkým pre zahraničných odberateľov.
Škoda Transportation, ktorej dcérou je aj Škoda Electric, získala v uplynulých mesiacoch rekordné objednávky a na ich splnenie v zmluvných termínoch zamestná ďalších 500 pracovníkov.