Rušivo vyskakujúce okná či gratulácie k výhre tabletu mnohým návštevníkom internetu vadía a považujú ich za obťažujúce. V efektivite reklamy stále dominujú  tradičné média – televízia a tlač. Potvrdil to nedávny výskum spoločnosti Adobe.

V prieskume, ktorý sledoval postoj k reklame na internete, dopadli najlepšie tradičné médiá.

Tlačenú inzerciu obľubuje  väčšina spotrebiteľov a dáva jej prednosť pred ostatnými formami reklamy, vrátane internetu (12 %). Viac ako dve tretiny označili on-line reklamu za „otravnú“ a „rozptyľujúcu“ a radšej pred ňou uprednostnia reklamu v televízii. Polovica opýtaných (54%) považuje internetový banner za neúčinný.  Najpreferovanejším miestom pre inzerciu je obľubený časopis (45%) alebo televízny program (23%).

Čo sa týka formy reklamy, víťazí u 73% respondentov rozprávanie príbehu. Najväčší účinok dosahuje humor a pred ,,sexi” reklamou ho uprednostní drvivá väčšina ľudí (až  92 %).

Každý piaty spotrebiteľ vkladá najviac dôvery do odporúčania samotných úžívateľov a obľuba tohto spôsobu reklamy narastá. Z dvoch tretín ľudí, ktorí využívajú sociálne médiá, temer polovica (44 %) už dala svoj „like“ (páči sa mi) značke  a  polovica (49%) uviedla, že by dala „like“ značke, ktorú kúpila, aby sa podelila o svoje záujmy s priateľmi či dala odporúčanie verejnosti. Zároveň si však polovica želá, aby sa zaviedla aj možnosť hlasovať ,,unlike” (nepáči). Práve vďaka využívaniu osobných odporúčaní služieb a produktov získali v ankete najväčšiu dôveru na internete značky Amazon, eBay a Tripadvisor.

Prieskumu sa zúčastnilo 3004 spotrebiteľov a 752 marketérov vo Veľkej Británii, Francúzsku a Nemecku.

Pre marketingových odborníkov nie sú slabé výsledky on-line reklamy veľkým prekvapením. Tradičné kanály prešli rokmi zdokonaľovania, digitálny je len na začiatku vývoja. Navyše, pracuje v podmienkach neustálych zmien. Dá ešte veľa práce overiť a prísť na to, čo všetko funguje či nefunguje na získanie pozornosti zákazníka.