Počas Zimných olympijských hier v Soči bude trvať kampaň Slovenskej agentúry pre cestovný ruch v ruských kinách. Návšteva kina patrí v Rusku medzi najobľúbenejšie zábavy a spot bude inšpiráciou pre zimnú dovolenku na Slovensku s množstvom aktivít. Kampaň v ruských kinách potrvá od 23. januára do 20. februára 2014, čiže aj počas trvania Olympijských hier v Soči.Premietať sa bude v troch ruských mestách – Moskva, Sankt Peterburg a Jekaterinburg. V 48 kinosálach ho uvidí približne 340 000 divákov. Bude nasadený pri premietaní filmov Herkules: Zrodenie legendy, Víťazi a Hobit. Vybrané filmy sú v ruských kinách novinkami s veľkým potenciálom na vysoký počet návštevníkov.
Podľa prieskumu Ruského centra pre prieskum verejnej mienky, ktorý sa konal v roku 2013, do kina chodí pravidelne (najmenej raz mesačne) 20 percent ľudí, čiže každý piaty obyvateľ Ruska. Z toho je 43 percent ľudí vo veku 18 – 24 rokov a 32 % vo veku od 25 do 40 rokov. Návšteva kina je najpopulárnejšia zábava v Rusku mimo domova.
Rusi často spájajú návštevu kina s občerstvením – obedom alebo večerou či posedením a stretnutím s priateľmi. A to najmä vo veľkých obchodných centrách, kde sa nachádzajú kiná. Rusi obľubujú filmy, či už klasické komédie, ale aj najnovšie hity z Hollywoodu. Obľúbenosť kín stále rastie. V roku 2010 chodilo do kín, v porovnaní s rokom 2013, iba 11 percent Rusov. Zásluhu na raste návštevnosti má aj výstavba moderných kín, vrátane digitálnych a 3D.
„Ruských turistov chodí na Slovensku čoraz viac. Za tri štvrťroky minulého roka ich počet medziročne vzrástol o 35 percent. Preto sme presvedčení, že touto kampaňou ešte zvýšime ich záujem o zimnú dovolenku na Slovensku. Zvlášť, keď sú lyžiarske podmienky opäť veľmi priaznivé,“ povedala Marta Kučerová, generálna riaditeľka Slovenskej agentúry pre cestovný ruch.